Epilatul între trecut şi viitor


    Epilatul a părut să fie dintotdeauna un subiect tabu. În prezent, există numeroase metode de epilat pe care femeile sau, de ce nu, bărbaţii, le folosesc frecvent. 

   Pentru a putea înţelege mai bine această nevoie continuă a femeilor de a avea pielea fină "ca marmura", cum doreau grecii antici, trebuie să ne punem întrebarea:

   Cum se epilau femeile în trecut?

   Când spun "trecut", nu mă refer la anii 2000. Mă refer la vremuri cu mult, mult timp în urmă. 

   1. Epilarea femeilor la romani

Sursa: http://juliuscaesar-at-chaminade.wikispaces.com/
   Femeile romane, potrivit a mai multe surse, obişnuiau să îşi epileze tot corpul cu ceară. O femeie frumoasă era considerată astfel doar dacă avea pielea fină, era frumos parfumată, purta tenul pudrat alb şi îşi decolora părul cu o soluţie obţinută din plante, după care îl îndrepta cu fierul încins. Acesta era tiparul femeii venerate la romani, femeie care folosea pentru epilat doar ceara, ca metodă simplă şi eficientă.



  2. Epilarea în Evul Mediu

Sursa: http://cultural.bzi.ro/
   Evul Mediu a fost o perioadă dificilă pentru femei, căci ele erau apreciate doar dacă aveau anumite trăsături fizice greu de moştenit: o  frunte înaltă, ochi de o culoare deschisă, cu sprâncene foarte subţiri. Pentru a fi considerate frumoase, femeile obişnuiau să îşi penseze sprâncene în aşa fel încât fruntea lor să pară mai înaltă, iar în ochi îşi picurau zeamă de lămâie. În această perioadă, religia împiedica femeile Evului mediu să îşi vopsească părul sau să se epileze. Totuşi, ele făceau acest lucru pe ascuns, folosind pentru îndepărtarea părului nedorit de pe corp o soluţie extrem de periculoasă pe bază de mercur. Deşi se expuneau unui risc foarte mare, femeile preferau să facă acest lucru din dorinţa de a fi senzuale şi feminine.
 3. Epilarea la grecii antici


Sursa: http://istoriiregasite.files.wordpress.com/
   Idealul unui bărbat grec în această perioadă era să aibă lângă el o femeie epilată complet, a cărei piele să se simtă, cum am menţionat anterior, "ca marmura". Femeile din clasele sociale înalte nu se puteau prezenta niciun moment în public dacă nu erau epilate total. Metoda folosită în această perioadă era "volsella", o pensetă cu care se înlătura părul de pe corp. Vă imaginaţi oare câtă răbdare puteau avea doamnele noastre din Grecia Antică pentru a-şi epila prin pensare întregul corp? Mai târziu, s-a inventat o cremă depilatoare pe bază de răşină, sânge de liliac, fierea unei capre şi praful din veninul de viperă. Această loţiune urât mirositoare avea rolul de a îndepărta fără durere părul, fiind   un strămoş al cremelor care există şi în zilele noastre.





4. Epilatul femeilor din Egipt

Sursa: http://www.catchy.ro/
   În jurul anului 300 î.Hr., egiptenii "inventează" primele aparate de ras. Nu vă imaginaţi că erau ultra-moderne, dar erau îndeajuns de bune încât să fie folosite de femeile de la acea vreme. Egiptencele erau recunoscute ca fiind femei seducătoare, aşa că nu puteau să renunţe la un obicei care le putea aduce un plus de feminitate.

   Nu v-aţi lămurit încă de faptul că femeile sunt nişte luptătoare contra părului de pe corp încă din cele mai vechi timpuri? Aşadar, aflaţi faptul că înainte cu mult de Hristos, femeile se epilau frecând cremenele de piele, până când părul se rupea. Chiar şi cochiliile de scoici sau dinţii de rechin foloseau la epilat prin aceeaşi metodă de frecare, deci această obsesie a noastră este de când lumea.

Sursa: http://img0.joyreactor.com/
   



În prezent, sunt celebre câteva metode de epilat, care sunt folosite cel mai des. Epilarea cu ceară, lama de ras, crema epilatoare, epilatorul electric şi epilatul definitiv, cu laser. Majoritatea femeilor preferă ceara pentru că este rapidă şi eficientă, iar rezultatele durează destul de mult. Totuşi, la o săptămână-două, suntem nevoite să mergem iar la salon. 


   Cum se vor epila femeile în viitor?

   Viitorul e mâine, e peste o săptămână sau peste 10 ani. Timpul e relativ. Metodele de epilare, ca să fim în subiect, sunt însă concrete. Eu una îmi doresc să schimb clasicele metode epilat cu o metodă nouă, modernă. Îmi doresc un epilator IPL Silkn Glide, care să mă scape odată pentru totdeauna de această corvoadă. Rostesc acest cuvânt dur pentru că doar noi, femeile, ştim cum este ca odată la 2-3 săptămâni să ne luăm inima în dinţi să mergem la salon pentru epilatul cu ceară. Ştim că am încercat şi noi asta acasă, dar am sfârşit cu ceară uscată pe picioare imposibil de îndepărtat şi cu o casă mirosind a incendiu. Mai ştim că ne-am cumpărat epilator scump şi că ne doare să-l folosim, iar săracul zace într-un sertar, în cutia cu tot cu garanţie. Mai ştim că ne-am tăiat deseori cu lama şi am jurat că nu o vom mai folosi, dar am minţit. Şi da, ştim că am tot încercat creme depilatoare care mută chiar şi munţi, nu doar nasul din loc. Le ştim pe toate şi tocmai din acest motiv ne dorim o epilare definitivă.

Sursa: http://prudentbaby.com/

   Epilarea totală şi definitivă sună bine, nu-i aşa? Eu pot să exclam cu mâna pe inimă că "That's the dream!". Cu toate acestea, nu toate avem bugetul pentru a ne putea permite şedinţe cu laser pentru fiecare parte a corpului. Şi nu că n-am vrea, însă ne ajung cheltuielile, întreţinerea, pantofii aia frumoşi din vitrină... Aşa că preferăm să cheltuim banii altfel.

Sursa: http://www.tpb.ro/
   Cu toate acestea, am rămas pur şi simplu şocată când am aflat că există un epilator IPL, primul de altfel, care ne garantează că epilează definitiv, pentru tot restul vieţii, acţionând cu 50.000 de impulsuri odată. Fără consumabile, 200 de grame, epilează 3 cm pătraţi odată cu un impuls. Nu cred că poate exista nimic pe lume mai potrivit pentru a satisface nevoile unei femei. Pentru că, dragii mei, acest epilator IPL Silkn Glide este viitorul în ceea ce priveşte metodele de epilat feminine. Adio durere, adio ceară lipicioasă şi lame ascuţite! Adio bani cheltuiţi lunar în salon şi timp pierdut!

   Trebuie să recunosc că nu am fost nicicând mai curioasă de un produs aşa cum sunt în acest caz. Nu e uimitor faptul că de la epilatul cu un scripete frecat pe piele am evoluat în aşa fel încât putem avea un aparat de epilat definitiv IPL pe care să îl folosim în confortul propriei locuinţe? Eu una sunt fascinată de acest subiect şi de tehnologia de funcţionarea a acestui epilator Silkn Glide. M-am uitat la filmuleţe de prezentare, am citit toate descrierile posibile şi deşi n-am înţeles toate detaliile tehnice, ştiu că în mod clar acesta este produsul pe care mi-l doresc.

   Până mai visez eu puţin, vă întreb şi pe voi, dragi cititoare: ce metodă de epilat preferaţi şi ce părere aveţi despre acest epilator IPL?

   Articol scris pentru SuperBlog 2014


Pagini