Loredana citeste ”Buna seara, Melania!” de Rodica Ojog-Brasoveanu

Nu mă pot sătura de seria Melania Lupu de Rodica Ojog-Brașoveanu. Pur și simplu nu pot. Am citit până acum Cianură pentru un surâs320 de pisici negre și O toaletă a la Liz Taylor, dar am sărit volumul doi, Bună seara, Melania! din cauză că nu l-am găsit la bibliotecă. Mă bucur însă că am citit seria în această ordine (1, 3, 4, apoi 2) și o să vă explic mai jos de ce.

Scurtă descriere a cărții Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu


Cartea Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu este continuarea primului volum din seria Melania Lupu, Cianură pentru un surâs. S-ar putea să îți fie util, pentru a înțelege mai bine acțiunea, să citești înainte recenzia cărții Cianură pentru un surâs. Așadar, în acest volum aflăm cum se încheie întâmplarea din sufragerie și ce se întâmplă cu tablourile furate.


Rezumatul cărții Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu

În începutul cărții Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu o regăsim pe aceeași Melania Lupu, plină de șarm. Ea trimite la Londra scrisori ce conțin dezlegarea celor mai dificile cazuri expuse în presă, semnându-se drept Abatele Brown.

Tablourile furate ajung la muzeu, însă Melania Lupu nu poate trăi cu gândul că a pierdut tabloul ei preferat, Doamna cu evantai de Goya. Așa că pune la cale un plan complicat, pentru a fura tablourile din muzeu și pentru a le scoate din țară. Are nevoie de ajutoare, așa că apelează la trei bărbați: Raul Ionescu, Nucu Scarlat și Dascălu, un nebun și jumătate. Profitând de faptul că prietenii săi, Șerban Miga și Florence Miga locuiesc aproape de muzeu, Melania Lupu îi convinge pe cei trei bărbați să sape un tunel și să fure tablourile din muzeu, fără a intra pe ușa supravegheată non-stop. 

Seara celor patru bătrâni, Melania, Florence, Șerban și Ioniță se transformă în teroare. Ei sunt sechestrați cât timp infractorii sapă tunelul și fură tablourile. Melania îi ajută din interior, prin diverse indicii, iar cei trei bărbați nu bănuiesc nicio secundă că bătrânica firavă este femeia care îi angajase în această muncă. 

Planurile de acasă însă suferă modificări odată cu apariția unui șofer de taxi, care aduce portofelul pierdut de Ioniță. Acesta încearcă să fugă când înțelege situația, însă Melania îl împiedică, așa că șoferul este împușcat mortal. Dacă ar fi scăpat, ar fi anunțat cu siguranță poliția, iar Melania nu putea permite acest lucru. Această scenă mi-a displăcut profund și mi-a arătat o Melanie crudă, avidă, care sacrifică viața unui om pentru un tablou. Brusc, deși am îndrăgit-o în celelalte volume, Melania mi-a devenit antipatică și de aceea mă bucur că nu am citit mai din timp această carte.

Planul de a pleca din țară cu fiul soților Miga, ce putea conduce un elicopter, este însă stricat de maiorul Cristescu și de subalternul său, Azimioară. Cei trei bărbați sunt închiși, la fel și Melania, dată în vileag de motanul Mirciulică. Acesta apăsase din greșeală pe butonul aparatului de fotografiat, iar imaginile dovedeau complicitatea Melaniei.

Puncte tari ale cărții Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu:

- suspansul, caracteristic autoarei; nu știi cum se va termina peripeția și nu îți vine să lași cartea din mână;
- umorul, care de multe ori îți stârnește un zîmbet larg. Exemplu:


- perspectiva diferită față de alte romane polițiște; dacă în mod normal un roman se desfășoară prin ochii anchetatorului, aici este prin ochii criminalilor;
- cartea este scurtă și ușor de citit.

Puncte slabe ale cărții Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu:

- moartea șoferului de taxi mi-a făcut-o antipatică pe Melania, am rezonat cu maiorul Cristescu și mi-am dorit să o prindă pe infractoare
- prinderea Melaniei cu ajutorul filmului plin de fotografii incriminatoare mi se pare puțin ”trasă de păr” - simt că Melania era mai bună decât atât.

În total, Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu este o carte bine construită, amuzantă, lejeră, ce merită citită. I-am oferit 4/5 steluțe pe Goodreads:

Sunt foarte curioasă să aud dacă ați citit Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu și ce impresia v-a făcut. Ați citit alte cărți de această autoare? 
Pupici! ♡♡♡

Puteți citi din aceeași serie:



Pagini