Cum e viata fara interfon

M-am convins nu o data ca paza buna trece primejdia rea. Si chiar asa este s cand vorbim despre siguranta. Ca sa fiu putin paranoica, nu ma pot culca seara daca nu verific usa si fereastra: ambele trebuie inchise, altfel ma trezesc in miezul noptii cu teama. Se poate spune ca traiesc intr-un cartier periculos. Sau ca sunt eu paranoica. Una din doua. Si totusi, ce ma sperie cel mai tare, e ca nu avem cartele interfon la bloc. Stiu, stiu, e o raritate. Nu am ales eu sa ma mut aici si cand am facut-o acum multi ani trebuie sa se faca si acest pas. Dar... nu s-a mai facut. Nu stiu de ce, probabil ca au accesat domnii din asociatie un calculator de pret interfon si nu le-a convenit ce au vazut. Sau poate au calculat gresit. Sau poate nu le-a pasat si au zis ca merge si asa. Tind sa cred ca e ultima varianta.

Si cad nu ai cartele de interfon la bloc, e chiar nasoala treaba. Rau de tot. Pentru ca nu stii cine intra si cine iese, nu stii cine-ti bate la usa sau cine are chef sa isi lase gunoiul pe scara. Iarna se strang în hol cate zece tinerei si rad si-i dau pe manele, de zici că noul club e la noi pe hol. Mai e o tanti care baga in scara toti cateii abandonati si le da de mancare, pe motiv ca sunt singuri si mici si abandonati si tristi. Si fac o mizerie de te iei cu mainile de cap. Dar nu te poti plange, pentru ca nu ai cartele interfon la iesirile din bloc. Scump nu cred ca ar fi, pentru ca m-am jucat putin cu calculatorul de care v-am zis mai sus si am vazut care ar fi, orientativ, un pret interfon. Intra si citeste despre tipuri de interfoane, eu am facut-o deja. Dar e greu sa convingi un bloc intreg si sa ii faci sa inteleaga ca avem nevoie de interfon. Mai ales pe cei de la etaj, carora putin le pasa ce patim noi la parter. In plus, locuiesc aici multi batrani, pensii mici, care sunt sigura ca si sa vrea si nu ar avea de unde sa plateasca un pret interfon. Asa ca ne multumim sa traim asa in continuare.

Cert e ca vorbim despre cartele interfon, o solutie de securitate care nu ar trebui sa lipseasca si totusi... lipseste. Nu cred ca vom schimba curand aspectul asta la bloc. De fapt, nu cred ca il vom schimba vreodata.

Pagini